En skrekkopplevelse

10 Feb

Jeg burde begynne å ta søvnmangelen min mer på alvor. Jeg regner hvertfall med at det er den som er problemet til den lille hendelsen i dag morges. Jeg har aldri vært så livredd og hjelpesløs før. Og jeg kjenner at jeg fremdeles er litt redd. Jeg sto i dusjen, da plutselig de kjente stjernene kom forran øynene mine. Jeg har hatt dem mange ganger før, men de har forsvunnet lett igjen. Ikke i dag. Det svartnet for meg, og det neste jeg husker er at jeg lå i bunnen av dusjen med alle såpeflaskene over meg. Et fryktelig rabalder. Jeg hadde besvimt. Jeg klarte ikke å stå oppe, så jeg akte meg ut av dusjen. Ut på gulvet. Jeg var fryktelig kvalm, og klarte såvidt å strekke hånden opp på varmvannstanken for å få tak i bøtta som sto der. Naken, med hodet ned i bøtta, ble jeg sittende på badegulvet en stund. Livredd. Etter noen minutter kom jeg mer til meg selv igjen. Fikk tørket av meg såpa, kledd meg og kommet meg til skolen. Vi hadde heldags i norsk. Den første timen bare satt jeg der. De neste to timene skrev jeg overaskende mye. Leverte da jeg var ferdig, og gikk å tok sol med Renate før jeg endte opp med å sove nesten 4 timer hos Ida. Det var tydeligvis noen trengende timer. Kroppen min er fremdeles skjelvende, enda det er 15 timer siden hendelsen. Det er kanskje noe med at jeg aldri har besvimt før. eller at jeg har fryktelig vondt i ryggen etter fallet. Det føles hverfall ikke bra.

Legg igjen en kommentar

