20 Dec

Dette har jeg i grunnen bare ikke ork til. Nesa renner, jeg hoster og nyser, og selv om kanskje ikke febermåleren viser feber, så vet jeg at jeg har feber. Det er nok bare måleren som tar feil, for slik det er nå kan man steke egg på panna mi. Så i morgen er det tentamen, og så drar jeg rett hjem under dyna igjen. Så kommer vel Håkon oppover i løpet av dagen å holder meg litt med selvkap. Jobb blir det hvertfall ikke.  Må se om jeg kan få skrapt sammen noe klær også før dagen er omme. Planen var egentlig å sitte på med pappa hjem på onsdagen når han kommer med flyet fra California. Men siden været er som det er, er sansynligheten for at han kommer hjem med flyet litt liten. Så mamma har bestemt seg for å komme å hente meg når jeg er ferdig med avsluttningen på tirsdag. Hun orker ikke tanken på at den lille syke jentungen hennes skal sitte alene på hybelen. Er igrunnen enig der, er bedre å være syk hjemme sammen med mamma.
Det vil si at der bare er en hel dag igjen her borte før jeg reiser hjem. Endelig!
Jobb i dag var forresten veldig koselig, til tross for at vi holdt på å drepe oss selv av å stå ute i kulda. Det var ikke så mye folk, og jeg fikk trufffet både Pål og Kevin en siste gang før jeg drar. Fikk også oppleve løvene på helt nært holdt i dag. Og da mener jeg så nært at den ene hanløva tissa på skoen min. Og jeg kunne kjenne den fæle ånden i det den åpnet gapet og brølte 3 cm fra nesetippen min. Jeg trodde jeg skulle tisse på meg et sekund. En spesiell opplevelse, og veldig glad for det tynne gitteret som skilte meg og løven fra hverandre.
Da var et suverent år i parken over, og jeg gleder meg allerede villt til neste år. Blir helt kanon!


(Det er ikke jeg som har tatt dette bildet. Men løva sto nøyaktig like trykt opp i gjerdet mot meg som den på bildet her gjør)

Legg igjen en kommentar

