Enda mer snø??

4 des

Etter å ha kommet lettere forvirret ut døra på jobb i dag, har jeg innsett at det å håpe på at snøen skal forsvinne, og heller komme tilbake på lille julaften, er bortkastet. Som om vi ikke hadde nok snø her fra før liksom. Bussturen hjem fra jobb var forferdelig ekkel. Bussen bare skeina alle veier, og jeg var sikker på at vi skulle sette oss fast over alt, og ikke minst få problemer med å komme opp bakkene. Bilene spinner og setter seg fast over alt. Brøyebilene har rett og slett ikke kommet seg ut på veiene enda.
Jobb i dag gikk greit. Klart å snike meg unna maten hele dagen, så sto frivillig 7 1/2 time i kassa på svenske spesialiteter istede. Å stå der er virkelig ikke noe av det mest spennende jeg vet. Dessuten står man alene der. Men i dag bare orket jeg lukten av pølser og mat hele dagen.
I morgen er det klart for julemarked i dyreparken. Kjenner at jeg gleder meg ganske mye igrunnen.

Nå har jeg fått min daglige dose julekalender. Føler med på både Jul på månetoppen og Amalies Jul i år. Siden jeg ikke har tv blir det nett-tv og dvd. Det er mange år siden jeg har sett noen av dem, så gleder meg like mye hver dag til å se neste episode. Det morsomte er egentlig Amalies jul. Synet på hele kalenderen er noe helt annet nå enn da jeg var mindre. Det som undrer meg mest er egentlig er at jeg ikke kan huske at blomster Johann var så spesiell, og at rumpa til nissungen ikke er helt normal. En ekstra rumpepute i nissedress er jo sikkert bra å ha dersom man skulle falle å slå seg.

Legg igjen en kommentar