Er det mulig?

17 Nov

Noen ganger lurer jeg på hvor lat man faktisk kan klare å bli. Det har seg nemmelig slik at her borte i storbyen blir folk bare latere og latere. I det siste har jeg oppdaget noe om to-tre gutter som bor langs skoleveien min. Fra meg til skolen tar det ca 15 minutter og gå, og det hender en skjelden gang at jeg hiver meg på bussen hvis det regner, eller hvis jeg vet at jeg er sent ute til skolen. Skjeldent altså. Men disse guttene tar bussen fra rett utenfor huset sitt til skolen. Den bussturen tar omtrent like lang tid som selve gåturen. Det tar under 3 minutter å gå til skolen. Det er faktisk bare en bro mellom busstoppet til skolen. Og da tenker jeg litt for meg selv, er det mulig å være så lat?

Legg igjen en kommentar

