Planer.

15 Sep

Jeg har endelig funnet ut hva jeg vil gjøre til neste år. Om det betyr at jeg har funnet ut hva jeg skal studere enda? Nei. Jeg har ikke det. Men jeg har hvertfall funnet ut hva jeg vil gjøre. Planen er å først ta et semester med exphil og exfac i Mexico. Siden jeg ikke aner hva i alle dager jeg faktisk vil studere, kom jeg frem til at det å ta exphil/exfac må være det lureste å gjøre. Ettersom jeg må ha det uansett hva jeg skal studere nesten. Og siden det samtidig frister å oppleve ting, velger jeg å ta dette i Mexico.
Siden dette studiet ikke varer lengre enn ca 3 måneder, trenger jeg noe å gjøre resten av året. Et alternativ er å fortsette med et eller annet studie i Norge, eller rett og slett bare gjøre akkurat hva jeg vil. Men hva vil jeg?
Jo, det skal jeg fortelle. Jeg og Ida skal ut å se verden i noen måneder.!
Planen så langt er å backpacke rundt i Asia fra rundt Ferbruar/Mars til pengene tar slutt. Vi har snakket litt om hvor vi vil reise, og hvilke land vi vil besøke. Vi har sjekket en million forskjellige flyseslkaper, hosteller, reisemål, kart, og alt mulig. Til nå satser vi på å innom ganske mange steder, men vi regner med at reisen kanskje må begrenses litt. India, Kina, Vietnam, Thailand, Indonesia, Malaysia og Australia er de landene vi har snakket om til nå. Jeg kjenner at det kribler i magen når jeg tenker på hva jeg skal gjøre etter videregående. Så fremover blir det hardsparing til tusen, og jobbing på spreng. Om jeg skal få dette til å gå i boks, må jeg virkelig legge meg i selen. Det er tross alt snakk om ganske mye penger som skal spares, og ikke minst eksamener som skal beståes. Men jeg skal klare det! Jeg kan ikke vente med å leve livet!

3 kommentar to “Planer.”

  1. Jan-andre 15.09.10 kl. 18:37 #

    lykke til og kos deg

  2. Tånje 15.09.10 kl. 20:17 #

    ååå, jeg har så lyst å ta ex.phil og ex.fac i utlandet jeg også! Er det gatewaycollege du har sett på? :D

  3. granatmuffin 16.09.10 kl. 00:08 #

    Nei Tonje, er Go Study jeg igrunnen har bestemt meg for. Gjennom gateway må du ta spansk i tilleg, mens med Go Study kan du bare ta kurs ved siden av. Så da slipper man unna den eksamenen. Jeg kan ikke tenke meg at jeg har bruk for en spansk eksamen uansett liksom.

Legg igjen en kommentar

