Våte dager

17 Jul

Gårsdagen var grusom. Det pøsregnet på jobb, og jeg hadde ikke noe tar å stå under. Det var surt å stå å se på alle bodene i båtbasaren der folkene sto under tak å koste seg, mens jeg sto i plaskeregnet. Jeg hadde fått på meg regntøy, men joggeskoene mine var temmelig våte hele kvelden.
Det minner meg forresten på en liten greie;

Det er farlig å gå med våte joggesko fordi:
Den som går med våte joggesko blir forkjølet,
den som blir forkjølet den hvisker,
den som hvisker den lyver,
den som lyver den stjeler,
den som stjeler den kommer i fengsel,
den som kommer i fengsel begynner med narkotika,
den som begynner med narkotika den får hiv,
den som får hiv utvikler aids,
den som får aids, den dør..

Når jeg skriver denne tenker jeg på gamledager med Birgit faktisk. Fordi denne minner meg om henne.

Hvertfall, jeg kom ikke hjem fra jobb før klokka nermet seg tolv på kvelden, og kjente at jeg var virkelig trøtt, og søkk våt. Etter ganske mange timer med søvn, og utallige ubesvarte anrop og meldinger på telefonen oppdaget jeg at klokka var blitt 13.30. MIDT PÅ DAGEN! Jeg sto opp, kastet i meg frokost og dro på en noe forsinket badetur sammen med Andreas. Han viste meg et fantastisk badested like ved UIA, og vi ble der noen timer før han måtte på jobb. Da jeg kom hjem fikk jeg ryddet litt før jeg igjen sovnet noen timer. Det er hardt å ha en fri dag. Noen sovende timer senere lagde jeg og Terese oss noe god mat før vi så hele seks episoder med Sex And The City. Nå er det klart for enda noen timer søvn før dobbeltvakt på jobb i morgen, tidligvakt på mandag og pizzakveld på Gorines! Og på mandag kveld kommer endelig Jan-André på besøk. Jeg gleder meg!

Én kommentar to “Våte dager”

  1. Birgit 18.07.10 kl. 18:01 #

    :) Scala <3

Legg igjen en kommentar

