Sjørøveri!

11 Jul

Hele uka har egentlig bestått av bading og sjørøveri.
På søndag var jeg og en gjeng tidlig i dyreparken for å teste ut det nye badelandet litt. Vi prøvde ut alle skliene, og koste oss. Etter noen timer i vannet dro vi hjem for å spise og slappe av noen timer før det var klart for førpremieren på -Kaptein Sabeltann og Grusomme Gabriels skatt! Forestillingen var helt suveren! Terje Formoe gjorde comeback i år, og jeg frydet meg over å endelig ha muligheten til å se mannen live! For ja, jeg var aldri å så Kaptein Sabeltann som liten. Desverre.
Mandagen var det duket for personalfest, og vi koste oss alle sammen tror jeg. Tirsdagen gikk også fort, og før jeg visste ordet av det var det onsdag og hjemreise. Onsdagen gikk til kjærestekos og forberedelse til kaperdagene.

Torsdagen startet kaperdagene, og som de alle fleste allerede vet, jobber jeg som sjørøver disse dagene. Jobben består av å plyndre, sminke, spise sjørøvergodt, bade og underholde! Du syntes kanskje det høres ut som drømmejobben? Og ja, det er faktisk det også! Men det finnes ulemper også. Kaperdagene er nå ferdig, og jeg ser ikke ut. Leggene og lårene mine er fulle av blåmærker, tærne mine er såre etter å ha blitt tråkket så mye på, og nesa renner etter et par badeturer i det iskalde vannet! Dessuten går dagene himla fort, og før man vet ordet av det, så er de over. Kaperdagene i år var hvertfall fantastiske. Den nye sjørøveren vår var utrolig flink, så jeg slapp unna det å irritere meg over at folk er giddalause. Jeg fikk krabber, grillmat, vaffler og masse god mat i løpet av dagene, tid til litt kjæreste, tid til litt familie, og masse tid sammen med min fantastiske lillebror! Alt i alt har dagene vært helt utrolige.
I kveld bærer det tilbake til K.sand, jobb og Terese <3 Det blir deilig å komme tilbake også, selv om jeg godt kunne hatt noen dager til hjemme i Farsund.


Legg igjen en kommentar

