Det er ikke min feil at DU ikke har kontroll!

29 Apr

Jeg skal ikke ha skylden for at du ikke har kontroll på elevene dine. Jeg kan ikke flytte herfra bare fordi du er en dårlig «barnevakt».

Som alle de som kjenner meg vet, så bor jeg rett ved en barne og ungdomsskole. Vi har ingen naboer, men vi har en skole. Det tar ca 5 sekunder å gå fra skoleplassen og inn i til innkjørselen vår.
Jeg hadde vært i byen å gjort noen ærender, og kom tøffende hjem på scooteren min da elevene på skolen oppdaget meg. Før jeg i det hele tatt hadde fått åpnet garasjeporten sto elevene i innkjørsla mi å ropte etter russekort.
Jeg konkluderte med å gå over på skoleplassen sammen med dem istede for å ha dem stående midt i veien. Det kunne jo tross alt blitt rimelig farlig. Jeg delte ut russekort til de ivrige små øynene som sto rundt bena mine med handa i været, da en lærer plutselig skriker til meg: «Vi vikke ha russen her, kom dæ vekk!» Fornærmet skrike jeg tilbake: «Jeg bor faktisk her», med en rimelig illter tone. Han bare så på meg og sa ikke stort. Mener han virkelig at det er min feil, fordi jeg er russ, at hans elever pluselig løper ut av skoleportene og over på min eiendom? Mener han virkelig at jeg må flytte herfra fordi han ikke har kontroll på ungeflokken sin? Fysj. Jeg blir sint av slikt.
Jeg fortalte det til mamma da jeg kom hjem, og hun ble nesten sintere enn meg. Hun var faktisk inne på tanken med å være ordentlig drittsekk å dra over å konfrontere rektoren med lærerens uttalelse. Men vi droppa det. Jeg liker uansett tankegangen til mammaen min : )

Legg igjen en kommentar

