Det skal bli deilig..

28 Jan

.. når tirsdagen er over. Vi har denne uka jobbet med en helsefagoppgave som jeg fremdeles mangler to oppgaver på. Vi har 5 timer på skolen til å gjøre dem ferdig i morgen, så skal brukte tid på de siste oppgavene da. Vi har også hatt en samfunnsfagoppgave som skal være ferdig i morgen, og jeg er lykkelig over at vi har to skoletimer på den i morgen. Desverre er jeg ikke ferdig på fredag. Jeg fikk mail i dag om at jeg ikke har levert fordypningsoppgaven min, selvfølgelig gjorde de den da jeg ikke var på skolen sist onsdag, så lite visste jeg om at fristen allerede var ute. Så fredagskvelden går til å få gjort ferdig den, og resten av helga går til å skrive norsk oppgaven som skal leveres på tirsdag.
De sier at Påbygg er hardt, men jeg er redd at jeg ikke vil merke noe stor forskjell fra det skoleslitet vi har nå fortiden. Jeg er rett og slett helt utslitt.
Jeg lurer også litt for meg selv på hvorfor jeg gidder å slite meg selv ut så mye. Jeg vet at jeg hadde gode nok karakterer til å komme inn på påbygg forige termin, og dette terminet teller ikke fullt så mye som forige. Men jeg har ikke samvittighet ovenfor meg selv til å la være å gjøre mitt beste. Desverre sliter mitt beste meg helt ut, stjeler mitt sosiale liv og tar knekken på nattesøvnen min. Det er vel bare slikt man må vende seg til, jeg tror nemmlig ikke at det blir noe bedre på høyskolen.
Flere som er forferdelig skoleleie nå?

Legg igjen en kommentar

