Jobbintervju.

21 Jan

I går var jeg fryktelig dårlig da jeg våknet. Hodet værket så ekstremt hardt og magen var vond, så jeg bestemte meg for å holde meg hjemme. Da mamma kom å vekket meg så jeg mørkt på hele greia, jeg var virkelig ikke i form. Men etter noen timer på sofaen ble hvertfall magen bedre, og etter noen smertestillende ble hodeverken også litt bedre.

Rundt tre la vi veien mot Kristiansand. Jeg kunne egentlig ikke helt fatta hvorfor vi kjørte inn 3 timer før intervjuet, men jeg fant raskt ut at det ikke var en dum idé likevel. Da vi kom til statoil stasjonene før man kommer inn til Kristiansand, havnet vi i kø. Køen var uendelig lang, og jeg kjente hvordan den stressende følelsen bredte seg over meg da klokka begynte å bli mye og vi fremdeles var i midten av den første tunellen. Køen varte helt til Varoddbroa. Det var løsnet ei fuge på den ene siden av brua, så dette kjørefeltet var stengt, noe som resulterte i 1 1/2 time i kø. Det tok en stund ja, så jeg var ganske glad for at vi hadde kjørt såpass tidlig.

Køen før Varoddbroa.

Jeg kafte mye for å få gitt beskjed om at jeg kanskje kom forseint til intervjuet, men heldigvis rakk jeg det likevel. Akkurat presis.
Vi var først i et veldi koselig gruppeintervju der vi skulle presentere oss selv, og løse forskjellige oppgaver sammen. Jeg syntes at det var utrolig hyggelig.
Etter gruppe intervjuet gikk vi på et venterom for å få vite om vi kom videre til enkelt intervju eller ikke. Det gjorde jeg :) Men ventingen var lang. Vi rakk å se 7 Friends episoder i løpet av den tiden. Nedturen var at det kun var 5 episoder på den disken, så vi så to episoder to ganger. Mens vi satt å så friends forsvant folk inn til intervju og vi ble færre og færre, og rumpa ble sårere og sårere etter evigheter på harde trebenker. Jeg var den 3 siste som ble tatt inn til intervju. Men slik er det vel når man er den siste gruppa i løpet av dagen.
Intervjuet gikk kjempefint, og jeg kunne endelig forlate parken og komme meg hjem.
Jeg må også få sagt at det var utrolig koselig å være inne i parken mens det var snø. Vi var i skomakergata mesteparten av tiden, og julefølelsen kom faktisk sånn smått.
Halv 10 kom jeg meg ut av parken der mamma ventet. Det hadde snødd en del mens jeg var inne i parken, så føret var elendig da vi skulle hjem. Ikke før klokka ble 12 kom vi oss hjem og i seng. Jeg var helt skutt.
Så nå sitter jeg her og håper på at intervjuet gikk så bra som jeg tror det gikk, og at jeg flytter til kristiansand for å jobbe når sommeren kommer. Det ville vært helt knall!

Jeg slenger forresten inn et bilde av meg og Sara fra tirsdagen. Vi har om kultur i samfunnsfag, så vi pyntet oss litt.

Lise og Sara.

Legg igjen en kommentar

