Jeg savner deg.

7 Jan

I går var et av mitt livs værste dager.
Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal forklare ting heller. Katten min Hoggtann har vært skrøpelig en stund, og derfor tok mamma ham med til dyrlegen i går til en sjekk. Da jeg kom hjem fra skolen var de enda ikke ferdige og jeg satt å ventet med store magesmerter. Da mamma kom inn døra og hadde katten med seg ble jeg overlykkelig. Det viste seg at han hadde lungebetennelse og bendel orm i magen. Men dette kunne behandles. I tilleg fikk vi konstantert at han var blind på det ene øyet og var veldi tunghørt. Men det kunne han fint leve med. Jeg var virkelig glad for at vi hadde fått ham hjem igjen. Men ikke før vi hadde fått lagt ham in på badet ringte telefonen. Det var dyrelegen. Han hadde testet positivt på HIV-testen. Mamma og dyrelegen bestemte seg for at det beste bare var å avlive ham, så vi tok ham med før han våknet fra bedøvelsen han allerede hadde. Jeg var med denne gangen. Først snakket vi litt med legen, og hun viste oss resultatet på HIV-testen. Etter det fikk Hoggtann en ekstra bedøvelses sprøyte, og da knakk det for meg. Vi ville ikke være der da hun satt avlivelsessprøyta, så vi gikk før det.
Nå sitter jeg igjen med en fryktelig tomhetsfølelse, og både kvelden, natten og morgenen har vært grusom. Jeg har nesten ikke hatt blund på øyet.
Vi hadde ham i 14 år. Gjennom hele oppveksten min med andre ord. Men nå er han borte.

3 kommentar to “Jeg savner deg.”

  1. Karoline 07.01.10 kl. 12:22 #

    Huff :( Jeg føler med deg, det er så utrolig trist å avlive/miste et dyr!

  2. Anita 07.01.10 kl. 14:22 #

    Føler med deg. Ene katten min testet og positivt når vi tok HIV test på mine. HIV er veldig smertefullt for de, og man vet aldri når det bryter ut, så jeg valgte og å avlive min. Det er det beste for de. Tenk på alle de fine årene han har hatt hos deg, og han er nok takknemlig for å slippe å oppleve de smertene HIV medfører.
    *klemme på*

  3. Odd Arne 08.01.10 kl. 13:14 #

    Så utrolig trist å høre :( Føler med deg / dere :(

Legg igjen en kommentar

