Vinteren kom litt forr brått.

3 Dec

I dag skal vi ha julemiddag med klassen, og derfor har jeg pyntet meg en bitteliten smule. Jeg går hvertfall ikke i store joggebukser.
Tights er tingen. Derfor valgte jeg også å ta på meg noen andre sko enn vinterskoene mine. Det var jo tross alt 4 grader ute!
Men da jeg i hu og hast måtte slenge på meg jakka og sekken for å rekke bussen, reste jeg bare ut døra som et olja lyn. Ute av oppkjørselen merket jeg plutselig et underlig underlag. Slaps! Mine slitte gamle sommersko er ikke spesiellt gla i slaps. Med dårlig tid måtte jeg altså løpe opp bakken. Det går ikke med slitte sommersko. Det er ikke feste i slike sko, og når underlaget har gått over fra slaps på hovedveien til is på fortauet er det jaggu ikke lett å løpe i oppoverbakke. Jeg rakk nå bussen og følte meg bra med det. Da vi ankom kvinesdal, var det hverken slaps eller is. Det var, eller ER,  snø!
Jeg liker snø, men ikke når jeg har slitte gamle sommersko på meg!

Legg igjen en kommentar

