Da blir det briller.

2 Dec

Etter turen hos optikeren ender jeg visst opp med lesebriller. Synet var ikke så ille som først antatt, derfor måtte jeg finne meg noen litt billige først slik at jeg ser hvordan det går. Du kan si det slik at utvalget var ikke av det beste. Jeg valgte de mest markerte.
Jeg må si at det å sjekke synet var grusomt ubehagelig. Å prøve å fokusere på den tavla mens du egentlig ikke ser en forbanna dritt er slitsomt. Optikeren var også ubehagelig. Eller, han var ikke ubehagelig. Han var en ganske ung og greit fyr, han bare trokket over intimgrensa mi en god del ganger. Og det ble etterhvert ganske ubehagelig. Jeg endte hvertfall som sagt opp med lesebriller til slutt.
Etter å ha vært hos optikermannen dro mamma, CC og jeg til K.sand. Nok en gang på jakt etter julegaver. Denne gangen kom jeg hjem med to julegaver. En mere enn sist. Men jeg kom også hjem med mere til meg selv enn sist. Kom nå hjem med to nye jakker og to nye bher. Jeg er likevel fornøyd ettersom jeg trengte en ny vinterjakke og en litt penere jakke.
Jeg må også si at jeg begynner å føle at jeg har kontroll over julegavene. Jeg mangler egentlig bare to. Selv om jeg ikke har kjøpt noe av det som er planlagt, så vet jeg hvertfall hva jeg skal gi. Og det er jo en ganske god start.

4 kommentar to “Da blir det briller.”

  1. Adina 03.12.09 kl. 08:09 #

    Lesebriller.. LESEBRILLER? Er du langsynt???
    Vel, dette kom litt som et sjokk. Aaaanyways, du må bare si snille ting om optikeren, han er den kuleste, snilleste, tøffeste optikeren i hele verden:) (Hanvar grunnen til at jeg ville bli optiker i 8.klasse!!)

  2. granatmuffin 03.12.09 kl. 09:51 #

    Vel, han kaldte det lesebriller. Men det er mest for tv og kinobruk. Jeg er nærsynt.

  3. Adina 03.12.09 kl. 12:10 #

    Vel, det forklarer jo endel ting.

  4. tool 24.12.09 kl. 05:42 #

    Takk for en interessant blogg

Legg igjen en kommentar

