Av ren kjedsomhet..

23 Nov

Av ren kjedsomhet skal jeg skrive noen helt unyttige og teite fakta om jobben min. Jeg fikk nemmelig høre for en liten stund siden at jeg var blitt så ‘jålete’, noe jeg vet veldig godt at ikke stemmer. Så her kommer det.

Jeg starter dagen min med å vasse rundt i jørma med mine grønne gummistøvler.
Jeg forer hester, jeg spar opp møkka etter dem, og jeg klasser på dekken som vanligvis er fulle av både jørme og bæsj.
I løpet av min arbeidshelg som består av to kvelder og to morgener gjør jeg følgende:
Jeg veier opp og bærer rundt på over 300 kg høy/rundballe.
Hvor jeg bærer ca 200 av disse kg rundt på gjørmete jorder.
Jeg deler ut ca 20 liter kraftfor og 7 liter betefor.
Jeg spar over 800 liter med bæsj. Og når jeg skal tømme trillebåra mi valser jeg rundt på toppen av en diger haug med enda mere bæsj.
Og jeg hiver ut igjen ca 200 liter med torvstrø.
Jeg tar av og på ca 12 dekken fulle av dritt hver kveld og hver morgen.
Jeg har annsvaret for at 20 hester og en katt ikke bare overlever helga, men at de faktisk har det bra.
jeg har ingen elektriske redskaper som hjelper meg gjennom helga (bortsett fra radioen). Jeg blir pent nødt til å klare meg selv med et greip, ei trillebår, dl måler, en vekt i taket og noen poser, og selvfølgelig mine egne hender.
Når jeg er ferdig med alt dette, pluss å feie, rydde, fylle vannbøtter og gjøre ting klart til neste økt, tar jeg meg en ridetur.
Først når jeg kommer hjem merker jeg hvor møkkete jeg er og hvor mye jeg faktisk stinker. Om jeg vil, kan jeg da ta en dusj, eller jeg kan velge å la være ettersom jeg skal ut igjen etter bare noen timer. Jeg velger dusjen, selv om det sliter på håret å vaske seg opptil 5 ganger bare i løpet av to døgn.

Såe, er jeg fremdeles jålete? Isåfall burde du tenke deg om igjen.

trillebåra mi, og stallkatten som plutselig forsvant.

11 kommentar to “Av ren kjedsomhet..”

  1. Birgit 23.11.09 kl. 12:20 #

    Syns du er jålete som dusjer etter hver økt… :P

  2. Birgit 23.11.09 kl. 12:22 #

    Og by the way, er katten forsvunnet? Syns du at den minner litt om BB? :)

  3. granatmuffin 23.11.09 kl. 12:43 #

    Den minner litt om BB ja, borte vekk. Men nå har vi fått ny pusekatt. Han er bitteliten, kjempesøt og har bjelle rundt halsen. (Marjolein tendenser?)

  4. Birgit 23.11.09 kl. 12:49 #

    Den er byttet ut allerede? :O

  5. granatmuffin 23.11.09 kl. 13:14 #

    Jepp, det går fort :P

  6. Terese et Tustehue 23.11.09 kl. 22:35 #

    Jeg tipper og håper at Tigerpus, eller BB-katten kommer hjem igjen til stallen snart! for jeg savner den virkelig, og forresten, jeg er enig med birgit, dusj etter hver økt? unødvendig bruk av vann, tenk på barna i afrika… hehe <3

  7. granatmuffin 23.11.09 kl. 22:38 #

    Tjah, jeg har hørt at folk ikke syntes at hestelukt lukter så godt. Men selvfølgelig, om jeg bare skal ligge hjemme på sofaen frem til neste økt, er jeg for lat til å dusje.

  8. Adina 24.11.09 kl. 08:17 #

    Ææææsj, nei pus! Du må dusje!

  9. granatmuffin 24.11.09 kl. 10:31 #

    nettop. Hadde det ikke vært for Adina, hadde jeg vært en vandrende stinkbombe!

  10. lolfag aka assrape:P 24.11.09 kl. 14:14 #

    it lookes like lapskaus<3

  11. Birgit 25.11.09 kl. 08:15 #

    Adina, ikke presse jenta til å bli ett miljøsvin!

Legg igjen en kommentar

